Normal Mode
Responsive Mode

Antosan Sakedap Nuju Proses Ngamuat Kontén Wéb


  • Tatar Pasundan
  • Tutungkusan
  • Donasi

Sabtu, 17 September 2011

Menurut para ahli, lahirnya mantra pada zaman animisme/dinamisme, hal ini erat sekali dengan kepercayaan orang sunda pada waktu itu. Dalam perkembangannya, mantra sunda tersebut  terpengaruh oleh keyakinan orang sunda selanjutnya. Hal ini diketahui pada beberapa mantra yang telah menggunakan kata-kata yang bersumber dari bahasa arab. Tetapi tidak merubah keseluruhan dari kalimat-kalimat yang bersumber dari peninggalan para leluhur (karuhun).

Mantra Sunda biasanya berupa karya sastra lisan, dengan cara penyebarannya dari mulut ke mulut atau dari orang ke orang. Yang memiliki mantra sunda biasanya orang yang sudah dewasa. Ini merupakan cara penyebaran yang menurut orang tua dulu, yang boleh memiliki mantra itu hanya orang yang sudah cukup umur dan bukan orang sembarangan.
Mantra sunda juga dipercaya bisa mendatangkan kekuatan gaib bagi yang memilikinya. Makanya dalam menurunkan mantra sunda biasanya ada upacara khusus seperti puasa dulu atau dibarengi dengan menghadirkan benda-benda pusaka seperti keris, tombak dan sebagainya. Untuk yang memiliki mantra sunda juga biasanya ada pantangan-pantangan yang mesti di jalankan.


Dilihat dari fungsinya, mantra sunda dibagi menjadi beberapa kelompok sesuai dengan suasana peyampaiannya, antara lain : ajian, asihan, jampe, jangjawokan, rajah dan singlar.

Wahyu Wibisana dalam SASTRA LAGU : Mencari Hubungan Larik dan Lirik menjelaskan :

Dua buah bentuk puisi sunda yang dapat dikatakan bersifat arkais ialah ajimantra dan bentuk puisi pada cerita pantun. Istilah ajimantra diambil dari naskah kuno Siksa Kandang Karesyan. Sedangkan puisi pada pantuan ada tahun 1518, sama artinya dengan istilah mantra sekarang. Sedangkan puisi pada cerita pantun ada dua yakni rajah dan nataan”.

Jangjawokan suatu arti kata lain dari ajimantra. Istilah ajimantra digunakan dalam Naskah Siksa Kanda Ng Karesyan, ditulis pada tahun 1518 M. Tapi istilah Jangjawokan tidak diketahui sejak kapan. Namun Urang Sunda Tradisional lebih banyak menggunakan istilah Jangjawokan atau ajian ketimbang ajimantra. Mungkin kedua sebutan yang memiliki kesaman makna ini menandakan adanya adaptasi pemahaman, menganggap Jangjawokan (Sunda Buhun) eufimisme dari ajimantra (Sanksekerta).

Contoh-contoh mantra sunda

Ajian
Ieu elmu katimbunan Badan kuat teu karasa Duk sakumpul asa kapuk Duk sarempang asa kapas Ampulna hampangnaKu pangaresa Alloh sorangan.
Ajian
Les peteng nu petengles leungit tandana peteng Nini Hanatik leutikasup kana ruas leutikawaking Si Raga Ruas
Asihan
Asihan aing si burung pundung Maung pundung datang amum Badak galak datang depa Oray laki datang numpiBurung pundung burung cidra kukarunya Malik welas malik asih ka awaking
Asihan
Asihan sabeulit bumiAsihan salinlang buanaBrag asih da di asihNu asih lungguh na biwirNu haat lungguh na socaRoh tuk-truk tuh badan si anu (....) Mang kawelas, mang ka asih Raat asih ka badan awaking.
Asihan
Nu cunduk bayu si anunu datang atma si eta,reujeung satineung jeung aing mangka datang jeung raganamangka cunduk jeung bayunamangka baraya jeung satineungmangka tunggal atmanaiya rasa nira iya rasa nisunsaking purbaning pangeran asih na asih ka awaking
Asihan
Nu bogoh paboro-boronu hayang paheula-heulanu beuki pagiling-gilingne banyu pagulung-gulungne atma paheula–heula mangka reujeung satineungda tungkul geusan jeung sukma mangka lebur ucus rumangga bayahna mangka rug-rug sagalana mangka asih ka awakingda urang reujeung satineungda urang reujeung sa bayuda urang reujeung sarasaiya iku asihan sang uleut jati
Asihan
Ka Indung anu ngandung Ka Rama anu ngayuga Ka Indung nu teu ngandung Ka Rama anu teu ngayuga kadulur opat kalima pancer Pang nepikeun ieu hate Ka Indung na anu ngandung Ka Rama na anu ngayuga Ka Indung na nu teu ngandung Ka Rama na anu teu ngayuga Kadulur na opat kalima pancer Kalawan kanu ngurus ngaluis hirup jeung huripna...(sianu) .......Pamugi sing............
Asihan
Tunjuk curuk masing rincukdi tunjuk kadua mangkukdi ondang sangkala datang basa sia........geus di tungtunsukma sia..........geus di bawabeunang sia ........ku aingteu wedi paseuri-seuriteu weudeu padeuleu-deuleutepung tingal mendak layanamprok jonghok mendak jodo aing.........geura tuturkeun.
Jampe
Bismillaahirrohmaanirrohiim Niat ingsun neda tapa Ka nabi ka para wali ka Alloh ka RosullullohNiat ingsun puasaIng dina poe kawasa Turun KabulBul Kabul paneja ingsun.
Jampe mencerahkan pikiran
Allahuma hujud bungbangNu hurung dina jajantungNu ruhay dina kalilipa Remet meteng dina angen Bray padang ….. Allah.Pangmukakeun kareremet nu aya didiri kulaBray padang,Brya caang, Caangna salalawasnaLawasna Saumur kula
Jampe
Bismillaahirrohmaanirrohiim Sri Wilayang wiyat guna mulih gunaSira mati yamati ya mati ya 
Jampe Menta Lauk (minta ikan)
Aki Batara Gangga nu ti girangAki Batara Ginggi nu ti hiliraing ménta ingon-ingongeura top
Jampe Unggah
Ashadu sahadat bumiMa ayu malebetan Bumi rangsak tanpa weratLan tatapakan ing Muhammad Birahmatika ya arohmana rohomin
Jampe Turun
Allohuma ibu bumiMedal tapak tatapakan Turun wawayanging ing Muhamad Birahmatika ya arohma rohimin.
Jampe Ngisikan (mencuci beras)
Mangga Nyimas Alene Nyimas Maulene Geura siram dibanyu mu’min Di Talaga Kalkaosar Abdi ngiringan Nyi Pohaci Budugul Wulung Ulang jail babawaan kaula Heug
Nyi Pohaci Barengan Jati Ulah jail kaniayaKa Nyi Pohaci Sukma Jatiheug
Jampe Nyimpen Beas (menyimpan beras)
Mangga Nyi Pohaci Nyimas Alame Nyimas Mulane Geura ngalih ka gedong manik ratna intenAbdi ngiringan
Ashadu sahadat panata, panetep gamaIku kang jumeneng lohelapi Kang ana teleking ati Kang ana lojering Allah Kang ana madep maring Allah Iku wuju salamaet ing dunya Salamet ing akherat
Asahadu anla ila haileloh Wa ashadu anna Muhammaddarrasolullah Abdi seja babakti kanu sakti, agung tapa Nyanggakeun sangu putih sapulukan Kukus kuning purba herang Tuduh kang seseda tuhu Datang ka sang seda herang Tepi ka kang seda sakti Nu sakti neda kasakten Neda deugdeugan tanjeuran
Jangjawokan
Seureuh seuri Pinang nanggeng Apuna galugaet angen Gambirna pamuket angen Bakona galuge sari Coh nyay, parupat nyay, loeko lenyay Cucunduking aing taruk harendong Cucunduking aing taruk paku hurang Keuna asihan awaking Asihan si leuget teureup
Jangjawokan (Sirep)
Sirep hyung sirep maung Sirep buta reuwah-euwah Cau hujung tutulisan Musuh-musuh ulah tunduk Musuh keyang ulah datang Ku ngaliwatna kawula macan anu keur leumpang Mantak gek lepo siah musuh handapeun aing
Jangjawokan (Sirep)
Nini kaserangan bima Aki kaserangan bima Metuna si ganda muka Ngadiukan kadigulan Ngadi cahya sarangenge Batuk aing sada gugurSora aing sada gelap Bayu sere bayu sera Bayu kaseraban aing Sia tungkul aing tanggahSia kasirep ku aing.
Jangjawokan
Nu ngariung jiga lutung Nu ngarendeng jiga monyet Nya aing mandaha! Maung pundung datang turu Badak galak datang depa Galudra di tengah imah Kakeureut kasieup ku pohaci awaking.
Jangjawokan
Curuk aing curuk angkuh Bisa ngangkuh putra ratu……mangka reret soreang-soreang ka badan awaking
Rajah
Neda agung nya paralun Ka batara ka batari Ka batara neda suka Ka batari neda widi Agungna ka nu kawasa Mugi di jarring ku gusti
Karuhun mangka ngariung Nini aki jadi saksi Uteuk tongo walang togo Sakabeh taluk ka kuring Kabeh pada nyaraksian Kana ucap kuring tadi.
Rajah
Bismillaahirrohmaanirrohiim Nini Raja Puhara Aki Raja Puharaulah idi ka pepelakan aing maring pare maring sipat sajeneng kalawan ingsun sasipat kalawan ingsun maojud maring datulloh maring sipat beassa jeneng kalawan isun maojud maring datulloh Sri asih ka bangsa tunggal kagungan Sri suci mulya badan sampurna tunggal iman Ambu pancering iman Bapa tangkaling iman gagang aing gagang iman salupih aing dadi lansipdadi sasip dadi lancip
Singlar
Curulung cai ti manggung Barabat ti awing-awang Cai tiis tanpa bisi Mun deuk nyatru ka si itu Mun deuk hala ka si eta Anaking palias teuing.
Singlar
Ong gambang-gambung teluh katimpuh buta kasinglar wong sira pada suminggahya wisésaya aing patapan masdarupatapan daruniratu neluh buta ajur Si Lumbak Si Atong Si Ngudak Si Cocolongok Si Kapulaga sira liman jeneng ingsun Sutera Mangayaluwas waluya walaidun desitcundek kalacalu sipat nabi Sipat iman iya Rosululloh


Keun urang teundeun di handeuleum sieum geusan sampeureun, cag urang tunda di hanjuang siang geusan alaeun paragi nyokot ningalkeun waktu payun tepung deui.......permios........!!!!!!.

Copyright © Tatar Pasundan

Ngeunaan: Dipedar ku: dina tabuh 03.21 WIB

Maos Ogé Artikel Patali Dina Kategori: , , .

Klik tombol "Like" upami Anjeun seneng kalawan artikel ieu. Mangga kintun koméntar supados abdi tiasa mulih nganjang ka blog Anjeun. Saupamina Anjeun palay maos artikel sanés ti blog ieu, mangka mangga klik di dieu kanggo muka daptar eusi. Ajeng nyertakeun http://puterapanjalu.blogspot.com/2011/09/kumpulan-mantra-sunda.html sarta atawa nyantumkeun tautan kanggo artikel ieu saupamina Anjeun nyutat sapalih atanapi sadaya eusina. Hatur nuhun.

Ngagaduhan 2 koméntar kanggo artikel ieu.

  1. mantap. .
    Langsung d amankan ach

    BalasHapus
    Balasan
    1. Hatur nuhun kang sateuacana.
      Jangjawokan,mantra, asihan sareng sajabana memang budaya ti para karuhun urang, tapi omat nya kang ayeuna eta budaya sanes mangsana dianggo sirik. Hatur nuhun, mangga baca-baca nu sanesna.

      Hapus

Posting Enggal Posting Lami Tepas